/ آشنایی با مرکز رشد / معرفی مرکز رشد

معرفی مرکز رشد

معرفی مرکز رشد

شرکت­های کوچک و متوسط فناوری در رونق اقتصادی، توسعه فناوری و به تبع آن، کارآفرینی نقش بسیارموثری دارند. توسعه این شرکتها در گرو ایجاد زیرساخت­های لازم برای کاهش خطرپذیری آنها در دوران شروع فعالیت خود می­باشد. یکی از مهمترین این زیرساخت­ها، مراکز رشد واحدهای فناور است. در این راستا دانشگاه­ها نیز که با هدف تربیت نیروی متخصص و به منظور تولیدات علمی گسترش یافته‌اند، به کانون‌های تولید ثروت بدل شده‌اند. مراکز رشد یکی از نهادهای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و پل ارتباطی دانشگاه با جامعه و صنعت می‌باشند. همچنین این مراکز جریان دانش و فن‏آوری را در میان دانشگاه‏‎ها، موسسات تحقیق و توسعه، شرکت‏‎های خصوصی و مخترعین و مبتکرین به حرکت انداخته و ارتباط آنها را با بازار مدیریت می‏‎‏کند. این مرکز، رشد شرکت‏‎های متکی بر نوآوری را با فرآیندهای حمایتی تسهیل می‏‎کند. این مرکز موجبات هدف­مند شدن فعالیتهای علمی، پژوهشی دانشگاه را با نیازهای جامعه فراهم نموده است.

ماموریت مرکز رشد

فراهم آوردن حمایت­های لازم برای کلیه فعالیت­های تحقیقاتی، صنعتی، خدماتی، مشاوره­ای و تجاری سازی در زمینه مرتبط، با اولویت کارآفرینی، نوآوری، درآمدزایی و فناوری­های نوین با محوریت گردشگری، کشاورزی، توسعه ICT و فنی و مهندسی با رهیافت­های مبتنی بر فناوری اطلاعات در سیاست گذاری توسعه و کاربری فناوری اطلاعات با هدف تسهیل فرآیند خدمت رسانی و ارتقاء شاخص­های رفاهی، آغازگر مرحله جدیدی از حیات مدیریت توسعه است که از واپسین سال های هزاره دوم میلادی مورد توجه تئوری پردازان و کارگزاران توسعه روستایی و توریسم در بسیاری از کشورهای جهان قرار گرفته و با ورود بشر به هزاره سوم که از آن با عنوان عصر اطلاعات یاد می­کنند، شتاب بیشتری یافته است. همچنین فراهم آوردن حمایت­های لازم در جهت راه­ اندازی، بازاریابی، پروژه ­یابی، مالی، حقوقی، خدمات آموزشی و مشاوره ه­ای جهت تسریع رشد واحدهای مستقر در مرکز رشد در راستای تبدیل ایده ­های نو به محصولات قابل تجاری شدن و همپنین نظارت مستمر بر فعالیت واحدها و روند رشد آنها با هدف بهبود مستمر عملکرد واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد را دارد.


میزان بازدید: 1165   امتیاز این صفحه: 0

عضویت در خبرنامه

آمار بازدید       امروز: 38    ديروز: 101    اين ماه: 791    تاکنون : 46709